چرا زمین به جوانان نمیدهید؟

چرا زمین به جوانان نمیدهید؟

Bando . نوشته شده در خبر 713 نظرات 5

مشکلات از بدو زندگی آدم با او بوده و خواهد بود . برخی ، مشکلات را نمک زندگی و برخی دیگر زندگی بدون مشکل را برای انسانها آرزومندند. اما چرا برخی مشکلات حل نشندنی هستند در حالیکه می توان آنرا به سرعت از لیست برچید و شاخه ای گل به جای آن کاشت؟ مشکلات جامعه ی ما برخی مربوط به زندگی شخص است و اکثرا به کل جامعه متعلق است. جوانان که نسبت قابل توجهی از ملت را تشکیل می هند سالهاست با مشکلاتی چون وام ازدواج ، بیکاری ، مسکن مواجه هستند.

چندین سال است اهالی روستای بندو با وجود موجود بودن زمین برای توسعه ی روستا ، از نعمت زمین مسکونی برای جوانان محروم هستند. و چند سال یک بار با توزیع ۱۰ الی ۲۰ پلاک خاتمه می یابد به نحوی که لیستی بی انتها را برای درخواست زمین به وجود آورده است.

 

اخیرا چند پلاک مسکونی برای جوانان بندو تعلق گرفته و مسئولین آمده اند آنرا تقسیم کرده اند. با وجود جمعیت رو به افزایش جوان روستای ما نیازمند اختصاص زمین برای جوانان است. بعد از شهرستان شدن عسلویه که نیروی جوان در آن نقش اساسی داشت امید می رفت با استقرار ادارات در شهرستان امر خدمت به مردم تسریع یابد اما تا به امروز مشاهده می شود که اداره بنیاد مسکن کنگان با وجود درخواست های مکرر جوانان و شورا ، به خواسته ی به حق این اهالی جوابی نداده است .

جوانانی که اخیرا زمین مسکونی به آنها تعلق گرفته است چند ماه در انتظار تقسیم زمین بودند که داد آنها را در آورده و برخی ها به شدت شاکی بودند.

عبدالله قائدی

محمد قائدی

یعقوب قائدی

ناصر محمدی زاده

حسن محمدی

حسن حسینی

مبارک راه انجام

عادل حسینی

ابراهیم سالمی

ناصر دستکش

احمد محمدی

 

 

نظرات (5)

  • علی حسن

    |

    سلام
    واقعا مشکل اساسی برای جوانان می باشد.ولی تعجم چرا مسئولین ما در اولویت برنامه هاشون نمیزارن وسخت پیگزی کنند.
    بندو تنها روستای شهرستان که دارای زمینهای خالی می باشد.
    یک جلسه با شورا وامام جمعه انجام برگزار کنیم .نظرتون چیه
    به دوستان اطلاع دهید من با مسئولین هماهنگ میکنم

    پاسخ

    • ban2

      |

      چندین بار با شورای محترم بندو جلسه گرفته شده است اما تا این لحظه نتیجه ای نداشته!جلسات از سر گرفته خواهند شد چون جوانان مصرانه از حق خود کوتاه نمی آیند. ترتیب جلسه بدهید جوانان یک دست خواهند آمد . تشکر از پیگیری شما

      پاسخ

  • eIP.M

    |

    با سلام: 🙂
    واقعاً جای تأمل وجود داره چرا این مشکل رو داریم!
    با وجود اینکه بیشتر این زمین ها متعقل به اجداد و پدرانمون هستند اما امکان استفاده از آن نیست و بیشترش رفته زیر دست بنیاد مسکن حالا هم که از راه بنیاد مسکن بالإجبار اقدام به درخواست زمین مسکونی کردیم اما باز هم جواب قاطعی گیرمون نیومده و کار ها نصفه نیمه مونده !!
    قطعاً وقتی یک جوان بخواد استقلال خودشو ابراز بکنه کم کم دنبال ساخت خونه جدا از پدر و مادرش میره ولی وقتی زمینی نداره توش خونه ایجاد کنه چجوری میخواد استقلال کامل زندگیشو داشته باشه؟!
    درسته جوانان که از یه لحاظی به هیچ وجه نمیشه از پدر و مادر خودشون جدا بشوند و ارتباطشون رو با اون ها قطع کننند ولی این دلیل نشد تا آخر عمرش به دلیل نبود زمین نتونه واسه خودش یک خونه مستقل بسازه؟! و این برمیگرده به بنیاد مسکن ، بیشتر روستا رو جوانان تشکیل میدند و بیشتر این جوانان هم از نبود زمین مسکونی واسه ساخت و ساز رنج میبرند !!
    تا وقتی چنین مشکلاتی وجود داره و این مشکلات جلو چشمه نمیتونه به مشکلات دیگه زندگیش سروسامون درستی بده!! 🙁
    منون از پیگیری شما ! 🙂

    پاسخ

  • محمد خالدی

    |

    مهندس هست محل تبلیغ لیش متحط بنر باری یعنی

    پاسخ

    • IP.M

      |

      ماهانه فقط ۱۵ هزار تومان !

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.