منتدیات عرب الشرق

از آنجایی که جمعیت قابل توجهی از عرب های ایران در شهرستان عسلویه ، کنگان ، بندرلنگه و پارسیان و در کل در جنوب ایران زندگی میکنند برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر این قومیت از کشور جمهوری اسلامی نظر به اینکه در قوانین به حقوق تعلیم و فعالیت به زبان های بومی محلی اقلیت ها و قومیت های ایرانی اعتراف شده است برآن شدیم بخشی از سایت را به فعالیت با زبان مادری این منطقه (عربی) اختصاص دهیم . همزمان با راه اندازی سایت روستای بندو ، انجمن عرب های ایران نیز را ه اندازی شده است. امیدواریم با صلح و آرامش ، با تفاهم اتفاق رای عموم قومیت ها زندگی آرام و پاینده ای داشته باشند.

 

نرحب بکم اخواننا و خواتنا من کل الوطن العربی الحبیب و نتشرف بحضورکم فی موقع قریه بندو التابعه لمحافظه ابوشهر فی الساحل الشرقی للخلیج . نظرا لوجودنا فی بلدا غریبا ثقافیا و لغویا (ایران) و کثافتنا السکانیه و الجغرافیه (من بندلنجه شرقا الی بنک غربا) و وجوب الحفاظ علی اللغه و الثقافه العربیه افتتحنا منتدیات عربیه لممارسه ما ینبغی ان نمارسه و نحتفظ به . آملین ان یکون المنتدی منعطفا یخدم المجتمع للعیش بحریه و سلام .

فریق العمل ۲۴ یونیو ۲۰۱۴

 

عنوان المنتدیات العربیه

http://forums.bando.ir/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.