باغچه های لاستیکی روستا چشم انتظار توجه بیشتر/ ابتکارات جالب ساخته شده از لاستیک

باغچه های لاستیکی روستا چشم انتظار توجه بیشتر/ ابتکارات جالب ساخته شده از لاستیک

Bando . نوشته شده در روزانه 2455 1 نظر

استفاده دوباره از مواد بازیافتی و دور ریختنی همیشه حس خوبی به انسان می دهد، مخصوصا وقتی صحبت از مواد پلاستیکی و پلیمری به میان باشد که زمان زیادی را برای تجزیه احتیاج دارند.

یکی از این مواد پلیمری لاستیک ها هستند. دفع لاستیک های بلا استفاده اتومبیل ها و دیگر وسایل نقلیه یکی از چالش بزرگ محسوب می شود، زیرا که سوزاندن آن ها دود سیاه و مضری را تولید می کند و دفع آن ها نیز مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

بنابراین هر چه بیشتر از آن ها استفاده کنیم کمک بیشتری به سالم ماندن طبیعت پیرامون خود کرده ایم.

در این راستا و با ابتکار شورای روستای بندو و کمک جمعی از جوانان لاستیک های رها شده در طبیعت که تعداد آنها به بیش از ۱۰۰ حلقه می رسد را جمع آوری و بعد از رنگ آمیزی در خیابان ها به عنوان جایی برای کاشت درختچه ها استفاده شد اما نکته قابل توجه فراموشی این طرح و رها کردن آن است که صحنه ای مایوس کننده به شهروندان می دهد.

امید است با شروعی دوباره این طرح جان تازه ای بگیرد.

 

 

 

در ادامه ابتکاراتی از دیگر نقاط جهان را می بینید

 

از لاستیک های بلا استفاده، سطل آشغال درست کنید

این لاستیک ها به دلیل طول عمر بالایی که دارند می توانند کاربری های متفاوتی داشته باشند. این لاستیک هارا می توان به عنوان سطل زباله به کار برد، تعدادی از آن ها را روی هم بچینید و آن ها را رنگ کنید، حالا شما می توانید از این سطل آشغال های رنگی و مستحکم برای تفکیک زباله ها استفاده کنید.

شلف هایی منحصر به فرد از جنس لاستیک

از این لاستیک ها حتی می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود نیز بهره ببرید. می توانید هرلاستیک را به ۴ قسمت برش دهید و از هر قسمت به عنوان یک شلف منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید آن ها را با رنگ های دلخواه خود رنگ آمزی کنید.

لاستیک ها راه حلی مقرون به صرفه برای ساخت میز جلو مبلی

با اندکی تغییر در ظاهر این لاستیک ها می توانید از آن ها میزهای جلو مبلی زیبا و مقرون به صرفه بسازید، عکس بالا یک نمونه میز جلو مبلی زیبا را به شما نشان می دهد. این میز با استفاده از یک لاستیک که دور تا دور آن کنف پیچیده شده، ساخته شده است.

ساخت صندلی های کوتاه پایه با استفاده از لاستیک ها

با اضافه کردن تعدادی پایه و یک رویه می توانید از این لاستیک ها صندلی های کاربردی زیبا بسازید. از این صندلی های دست ساز می توانید هم در دکوراسیون داخلی منزل و هم به عنوان مبلمان محوطه بیرونی خانه استفاده کنید. این صندلی خاص برای سلیقه های خاص جالب است و می تواند جلوه ای خاص و متفاوت از دکوراسیون داخلی خانهرابه نمایش بگذارد.

استفاده از لاستیک ها به عنوان گلدان برای تزئین باغچه ها و محوطه بیرونی خانه

بهترین استفاده ای که از لاستیک ها می توان کرد، ساخت گلدان های زیبا و منحصر به فرد برای باغچه های زیبای خانه تان است. لاستیک ها را با رنگ های جذاب رنگ آمیزی کنید، داخل آن ها را با گل ها و گیاهان خانگی زیبا و مورد علاقه تان پر کنید و از زیبایی خاص آن ها لذت ببرید.

ساخت مبلمان محوطه بیرونی خانه با استفاده از لاستیک های بلا استفاده

با استفاده از همین لاستیک ها می توانید مبلمانی شیک و منحصر به فرد برای محوطه بیرونی خانه خود بسازید. نگاهی به عکس بالا بیاندازید تا متوجه شوید که درست کردن چنین مبلمانی چقدر ساده اما در حین حال کارآمد است. مبلمان های رنگى و منحصر به فرد، تحولى زیبا در دکوراسیون منزل و محوطه بیرونی شما پدید می آورند.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.