نشست هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر

نشست هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر

Bando . نوشته شده در خبر 909 بدون نظر

 

نشست همدلی و هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر (کنگان ، دیر ، جم و عسلویه )

نشست همدلی و هم اندیشی رسانه های جنوب استان بوشهر باحضور فعال اصحاب رسانه در شهر کنگان برگزار گردید. دوستان همکار در سایت های چهار شهرستان کنگان دیر جم و عسلویه ضمن تاکید بر اتحاد و هماهنگی بین رسانه های مجازی به آینده ی اینگونه نشست ها خوش بین بوده و امیدوار هستند برنامه تداوم داشته باشد.

ساعت ۱۸:۴۴ با حدود یک ساعت تاخیر نشست اصحاب رسانه های جنوب استان بوشهر با قرائت آیاتی از قرآن توسط آقای دوراهکی آغاز شد. مهدی بکران مجری خوش سخن با خوش آمدگویی آقای تبرکی پدر شهرستان کنگان را همراهی کرد .

ایشان از سختی ها ، شیرینی ها و خاطرات کاری خود در شهرستان های جنوب استان و از دیدار با رئیس جمهور گفت . خاطراتی از سفر با هلی کوپتر بر فراز جم و مشکلات آب این شهرستان ، از دوستان خود در دوره دبیرستان شهرستان دیر نیز و اهالی نایبند و عسلویه را نیز یاد آور شد که در گذر زمان چگونه بر مشکلات غبله کردند.

تبرکی فرماندار کنگان ادامه داد : کسانی که اهل قلم است اگر آنچه واقعیت و درد مردم است را بنویسند جامعه می شود جامعه ی خوب و ایده آل . در جامعه همه موظفند به همدیگر پاسخ دهند. رسانه های جامعه به دموکراسی کمک می کنند.

تبرکی خبرنگاران را قلم به دستان تیز بین و بینای جامعه دانست و گفت: خبرنگاران و صاحبان رسانه اگر به رسالت خودشان توجه کنند و آنگونه که شایسته است بنویسند و ظرفیت انتقاد پذیری جامعه بالا برود بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل خواهند شد. چون رسانه نمایندگان واقعی جامعه هستند. اینها هستند که در بطن جامعه هستند اینها هستند که می تواند مسائل جامعه را رصد و نقد کنند.

تبرکی ادامه داد : شهرستان جم عسلویه دیر و کنگان چهار شهرستان مهم و استارتژیک هستند و فکر نکنیم با حضور گاز و رسانه ها اینقدر مهم شدند . نه خیر این شهرستان ها در خلیج فارس بسیار مهم بوده اند. نفت و گاز این شهرستان ها را مهم نکرده اند.

 

امیدواریم این حرکت ارزشمند که استارتش را در کنگان زده اند ان شا الله در بقیه شهرستان ها به همین صورت انجام شود. قرار بوده ما چهار فرمانداران در جلسه ای مشورتی دور میزی با هم بنشینیم. اما اینطور که میبینم شما اصحاب رسانه از ما جلو زده اید.

 

در ادامه ی برنامه ی نشست خبرنگاران جنوب استان آقای خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان با تبریک روز خبرنگار ، خبرنگار را عامل نشاط جامعه دانست و ادامه داد :خبرنگاران عامل شناساسی مشکلات جامعه ، آگاهی بخشی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند. قلم خبرنگاران بستر ساز پیشرفت اجتماعیست و این طیف در جهت روشنگری قدم بر می دارند و در این راه بسیاری از داشته های خود را فدا کرده است.

من امیدوارم تشویق خبرنگاران در یک روزاز سال نباشد. ایشان بهترین هدیه برای خبرنگاران را بها دادن به آنها ، تشویق آنها ودانست و امیدوار شد : که “نسبت به فعالیت های آنان سختگیری نکنیم”

سخنوران بعدی نشست اهالی رسانه بودند .

سید مرتضی کراماتی از بردستان خبر با پیشنها تالیف یک کتاب از خاطرات آقای تبریکی شروع کرد . و ادامه داد اولین کاری که باید بکنیم باید سایتهای خودمان را تبلیغ کنیم.

ناصر بوهندی مشاور فرماندار عسلویه نیز به حضار خوشامد گفتو از جمع دوستانه خبرنگاران چهار شهرستان اباز خوشحالی کرد خوشحالی کرد بوهندی که از فعالان اجتماعی عسلویه و استان است با شناختی که از فرماندار کنگان دارد تشویقهای آقای تبرکی را در طول سالهای گذشته تا به امروز انگیزه ای برای فعالیت جوانان منطقه دانست که نشست ثمره ی آن می باشد.

بوهندی با توجه به تجربه ی ۹ ساله در تشکلهای مردم نهاد و غیر دولتی دلسوز ترین افراد جامعه را آنهایی شمرد که در سازمانهای مردم نهاد هستند و گفت در رده بعدی آنهایی هستند که با هزییه ی خود سایت و وبلاگ می زنند اما به جای اینکه با سایتهای دیگر و خبرگزاری دیگر دوره ای مثلا آموزشی داشته باشند بایکوت می شوند. و جامعه از وجود آنان محروم می ماند

بوهندی از نبود نشریه مکتوب در منطقه و جزیره ای کار کردن جوانان که معضل منطقه است انتقاد کرد و امیدوار شد این نشست عاملی برای ایجاد نشریه در جنوب استان شود.

عبدالصمد بحرینی مدیر کنگان نیوز : با تاکید برلزوم وحدت اصحاب رسانه در جنوب استان آنها را به ایجاد یک اتحادیه تشویق کرد تا پر قدرت تر از همیشه از حق خود دفاع کنند. از سایت کنگان نیوز پر سابقه نیز گفت !

کرامت الله صبوری مدیر سایت چگاسه از جم به از یاد بردن بخش های مهم که به پیشرفت منطقه کمک می کند اشاره کرد و گفت : حوزه ی گردشگری ، صیادی و تجارت ، کشاورزی ، و اکثر بخش ها را فراموش کرده ایم. به نفت چسبیده ایم. در حالی که روزی این صنایع می روند و توسعه ی آنها متوقف می شود

ایشان از فراموشی بخش های حمل و نقل کشاورزی و … انتقاد کرد و گفت اینها فرصت هایی هستند که باید از آن استفاد شود . با استفاد از این ظرفیت ها به پیشرفت خواهیم رسید.

متاسفانه ما استاد هستیم که وجوه اشتراک را کنار بگذاریم و به اختلافات اندک سلیقه ای بچسبیم . امیدوارم خودمان پیشگام اتحاد و همدلی منطقه باشیم

عباس بحرانی از سلام دیر و خبرنگار ایرنا سخنران بعدی نشست بود او گفت: این جلسه را به فال نیک می گیریم . این جلسه بوی خوبی می دهد ،بوی وحدت می دهد . بحرانی با خطاب به آقای تبرکی (که خود را نماینده ی فرمانداران معرفی کرد) : فرمانداران و مسئولین پاسخگوی خبرنگاران و سایتهای خبری نیستند.

از مشکلات آقای قانون پیشکسوت رسانه ی خبری گفت و از بی توجهی به این عرصه شکاست کرد.

ماجد عرب زاده نویسنده وبلاگ ته مانده از عسلویه : با صلوات شروع کرد و بر لزوم حمایت از همدیگر تاکید کرد.

مختار زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کنگان با ابراز خوشحالی از تجمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های مجازی این خبر خوشحال کننده را داد : جهت تقویت رسانه و حرفه ی خبرنگاری در کنگان ،کلاس هایی در آبان ماه در دو حوزه خبرنگاری و عکاسی برگزار می شود . از خبرنگاران دعوت میکنیم و افتخار میکنیم میزبان صاحبان رسانه باشیم مختار زاده افزود : اگر دوستان در بحث رسانه مکتوب تمایل دارند فعالیت کنند ما حاضریم تا مرکز استان مراجعه کنیم و تلاش مضاعف بکنیم تا ثبت این نشریه ها سرعت بخشد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کنگان با انتقاد از برخی از خبرهای خبرنگاران از جهت مدل انشای آنها ، تاکید کرد باید مطالعات خود را بالا ببریم تا تاثیرگذاری خبر بیشتر شود.

در پایان از دوستان خبرنگار تقدیر شد

اسامی سایت ها ی خبری و مدیران دعوت شده به این نشست

شهرستان جم : 

آوای جم : علی دانشمند

چگاسه : عقیل تشانی زاد

آینه جم : موسی قیصری

ریز پاد : حسن رمضانی

خاصه : عبدالله کیانمهر

نماینده روزنامه اعتماد : مهدی بکران

 و خبرنگاران : سجاد بهزادی ،کرامت الله صبوری ، عباس و علی کمالی

شهرستان عسلویه :

نخل تقی نیوز : عبدالعزیز احمد زاده

عسلویه نیوز : محمد جابری و اسماعیل شاهینی

نایبند : عبدالصمد محمدی

اندیشه ورزان : ناصر بوهندی

پیام عسلویه : یوسف ناصری

شهرستان کنگان :

ثلاث : سعید و مصطفی صفائی

کنگان نیوز : اصغر صفائی و عبدالصمد بحرینی

نماینده خبرگزاری ایرنا : ابوذر حسین پور

شهرستان دیر : 

دیر نیوز : حمید و عبدالمجید شعرانی 

سلام دیر : عباس بحرانی ،عبداله قانون و ابراهیم دانش

نجیرم : محسن عمرانی

مطاف : حسین اسدی

سیرانا : محمود باقری

پارس خلیج : هادی دوراهکی

بردستان خبر : سید مرتضی کراماتی

 

 

 

 

نشست خبرنگاران جنوب استان بوشهر3

نشست خبرنگاران جنوب استان بوشهر

 

  29

31

25

28 27 23 26 24 30           11 10  7 8   32 34 3

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.