نامه ی جوان عسلویه به رئیس جمهور

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 220 نظرات 15


بسم الله الرحمن الرحیم

                                                                                                           پیوست : حرمت خون شهیدان منطقه عسلویه

                                       تاریخ : هر صبحی که آفتاب منطقه به امیدآبادی شروق می کند

 

رئیس جمهور عزیز جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

سلام و علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

همیشه سلامم را می نویسم که زحمت گشودن لبها برای پاسخ را  نبینم  همین که ته دل چیزی مثل پاسخ تکان بخورد برایم کافیست.

حقیقتش این بار که برایت می نویسم نه شب است و نه سکوت .  فقط قصه پاییز فصل دلتنگی پرنده  ای که به جرم نداشتن بال مجبور شد در پناه چند نارون خشک نوشته ها بمانند تا برفهای سپید جاده عسلویه تا تهران آب شود.

این جمله از قول خودم می نویسم: مادربچه های همسایمان هر ماه  که درحسابش پول یارانه ها واریز می شود دست به دعا برمی دارد و برای بقای نظام جمهوری اسلامی ایران دعا می کند وشما را از دعای خیرخود محروم نمی کند .

همانگونه كه مستحضريد در هزار وچند كيلومتري تهران،در حاشيه خليج فارس ودر جنوبي ترين منطقه كشور،آنجا كه خاك  تشنه و تفتيده، جز با زبان آتش سخن نمي گويد وطبيعت خشن جز به لهجه ي محروميت گفتمان نمي كند،در منطقه اي كه آب وآتش با هم تلاقي كرده اند تامردماني محروم ومستضعف چشم بر آسمان خداوندي بدوزند،امروز به شكرانه نعمت خدا وبه سعي  وتلاش متخصصين وكارشناسان زبده ابراني وخارجي جنگلي از آهن سربرافراشته است كه دررگ وپي آن،پول وثروت وسرمايه مي دود ودر سينه آن قلب جهاني مي تپد.

امروز نام عسلويه به عنوان يكي از افتخارات اقتصادي نظام جمهوري اسلامي در جهان مطرح است، آن منطقه كه پایتخت اقتصادی کشور اسلامی ایران را به خود اختصاص داده  است. منطقه ای که ازگذشته دور. بودن مردمانش برسواحل نیلگون خلیج همیشه فارس درتاریخ ثبت شده است و آنگاه که رئیس علی دلواری درمقابل مستعمرین (پرتقال وانگلیس) درداخل شهر بوشهر می جنگید  شیرمردان منطقه عسلویه روی آبهای خلیج نای بند درمقابل پرتقال وانگلیس از استعمار منطقه عسلویه ایستادند ونگذاشتند ذره ای از خاک  برومند ایران زمین (منطقه عسلویه وخلیج نای بند) بدست مستعمران بیفتد. همچنان با شمع بلند وجودشان با اینکه از حوادث بدوربودند تمام فضای ویترین منطقه مرگ بررژیم شاهی ر
ا بر دیوارهای خانه ها که قانع کننده ترین شواهد انقلابی دنیاست برجاگذاشتند ویک شب محض خاطربهشتیان تپه معراج هشت سال دفاع انقلاب اسلامی را به خمین وامام خمینی(ره) لبیک گفتند ودرمقابل ظالم صدام با خون وجان خویش در جبهه  ها فرزندان منطقه عسلویه برگهای سرخ از خون غیرت ایرانی بودنشان سربربام منطقه گذاشته اند وتا امروز به نام شهیدان گلگون کفن عسلویه به احترام بقای نظام جمهوری اسلامی ایران اهدا نمودن.

آدم ها بیشتر از نامه ها قدر شما را می دانند. ومن بیشتر ازهمه آدم ها . اما نمی دانم چگونه بگویم که برای آن کس که از نامه ام برایتان می گوید در سرگردانی متن نامه ام نباشد.دلم می خواد یک جوری بگویم که بجاش شما هم جواب گفته هام مثل عیدی شب عیدی به من بدهی.دوست داشتم بجز شما هیچ کس نامه مرا نخواند ولی حال همه با هم دارند نامه حرف مردمان منطقه عسلویه به رئیس جمهورعزیز می خوانند.

به اندازه کافی از چندین سال که استارت شروع کار در منطقه زده شد حسرت شهرهای آباد کشور ایرانمان می خوردم وحالاکه تحمل بغض نوشته ام ندارم گردبرای آبادی منطقه عسلویه ومحروم بودن با حسرت بیشتربغض گلویم را می شگفم.

توی این همه تلاطم سیرسریع تحول لوله های گاز هویت آدم های اصیل عسلویه هم به همان اندازه بی اهمتی بعضی از سرنشینان صندلیهای منطقه بچشم می خورد  ای کاش لا اقل آفتاب بستگی دلهایمان به ایرانمان که همانا شهیدان منطقه است بجای این هم اسامی غریب در خیابانهای وجاده  های عسلویه نصب می شد که برای رسیدن شما  .  همچون سحرخیز بودن در شب یلدا  بودن ما با خاک ایرانمان پیدا شود.

راههای بهتری برای رسیدن به آبادشدن منطقه است وجزی از آن عروس زندگی کار است ولی در میان این همه چقدر از مردم منطقه از جویدن کار پاهایشان خسته است اینجا بجز سراب کار برای مردم منطقه چیزی دیگر نیست درخاک ریشه مان ما بیگانه ماندیم. چقدراز این خانه خوشبختی جوانانی فرزند خوشبختی از این عروس بی نصیب مانده اند.

عصر اینجا عصراین دوگفته نیست که نه تنها در برابر خواندن شعر بلکه برای بدست آوردن صاحب آن یک دقیقه تیک تیک نمی کند ساعت های طولانی زیرساخت های فرهنگی ایستاده است و یا به کندی درحال حرکت عقربه های کاراین ساعت است واگر دقیقه ای حرکت کند مردمان اینجا ازنان برج ساعتش بی نصیب هستند.

نگران خیر وعاقبت غنچه های گلدان اطلسی فرزندان این منطقه چنان همه را درغم گذاشته که ترس از  فردا با اشکهای زلالی این غنچه ها در بستر بیمارستانها شهرهای دیگربخواب بروند . مثل یک شب تابستانی بلند که همه هوایش مه الود است هوای منطقه عسلویه همیشه دود است   می دانیم دیگری ایوان دلهای مردمان منطقه برنگ مرمری صاف شیشه ها نیست اینجا شعله دود رویده است و همچنان  مثل حالا ساخت  بیمارستانها نصف کارسالهاست مانده وخبر ازباغبان نیم کاره نیست که به حوصله دانش آموختگان ما بذر امید دهد که در مدارس ما دیگر عدم کمبود امکانات و عدم کیفیت تدریس  نباشد که قصه آن مدرسه شود که سی روز از مدرسه می گذرد که بدون معلم است یا کتابی ندارد.ویا دیگر هیچ عطشانی برای آب شرب برخی از روستاها در منطقه نماند ترس از این شود که قصه آب ما مثل قصه گاز منطقه شود که تا حالا منطقه که گاز به سراسر دنیا می دهد از کپسول گازاستفاده می کند .

مژه های خیس گوارای وجودم منتظر آمدن خبر از شماست . ترسم از آن است که روی جاده های خطرناک عسلویه جسدم زیرچرخهای ماشین های سنگین وسط شهرها وروستاها مچاله شود.  اما قصه ساکنین مردم بومی منطقه عسلویه چیزی بجز آباد شدن عسلویه
وحق دادن به مردم مناطق نفتی دیگرچیزی ندارند که هر بیننده داخلی یا خارجی پایتخت اقتصادی ایران(منطقه عسلویه)زیباترین شهر دنیا را ببیند که دراين ميان باليدن وافتخار كردن به جاي مانند ایران چيزي طبيعي است که مدیریت مدبرانه ای از طرف شماها ودیگر مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
   
                                                                               

                                               باتشکر   ”  فرزند شما: جوانی از منطقه عسلویه

۱۳۹۰/۸/۱۴

 

برچسب‌ها: نامه, جوان, عسلویه, رئیس جمهور, ایران

بازتاب از سایت

نظرات (15)

  • بغض فلوت

    |

    تشکر برادرجان امیدوارم باهم بتوانیم رخ مظلومیت از چهره منطقه برداریم


    سلام علی . تشکر لازم نیست .. احساس مسئولیت بود
    انشا الله با کمک شما و اون اصراری که برای آبادانی داری

    پاسخ

  • احمدی قاسم

    |

    به امید ارتقا زندگی جنوبی ها


    سلام.. انشا الله با همت دوستانی چون شما

    پاسخ

  • سهیلی

    |

    سلام خوبید شما؟


    سلام. مرسی خوبم ..

    پاسخ

  • آیدان

    |

    سلام دوست خوبم …با مطلب هم شهریمه؟!!!! بروزم…تشریف بیارین منتظر حظور گرمتون هستم….


    سلام همشهری .. میام به امید خدا

    پاسخ

  • سلام علیکم

    |

    وبلاگ شیخ محمد انزاری امام جمعه شهر نخل تقی افتتاح شد لطفا لینک کنید با تشکر مدیریت وبلاگ
    http://www.farsnasir.mihanblog.com

    پاسخ

  • ناصری خواه

    |

    سلام
    این مطلبتونم مثل همیشه عالی بود.گرچه به وبلاگم سر نمیزنید اما من تا یه مدت دیگه بازم به وبلاگتون سر میزنم و با اجازه خودتون نظرمو در مورد مطالبتون مینویسم.موفق شاد و سلامت باشید.


    سلام. ممنون از حضور همیشگی تون .. آخرین مطلبتون مفید بود.. خدا قوت

    پاسخ

  • مربوطی ها

    |

    سلام دوست عزیز /

    ما با افتخار شما را در وبلاگ روستای کهنه اوز مربوطی – پر بیننده ترین وبلاگ جنوب لینک نموده ایم ، امیدواریم شما نیز اقدام به لینک نمایید .

    پاسخ

  • سامانه هوشمند پیام کوتاه رز پیامک(رز رای

    |

    /// اس ام اس تبلیغاتی است که همه آنرا می خوانند ///

    ★★*خودتان تبلیغ کنید*★★

    سامانه هوشمند پیام کوتاه رز پیامک ارائه دهنده پنلهای ارسال – دریافت و مدیریت پیام کوتاه تحت وب

    • آشنائي با سامانه پيام كوتاه رز پیامک

    یک نرم افزار تحت وب (اینترنت) برای ارسال ، دریافت ، مدیریت و پردازش پیام کوتاه (SMS) می باشد و شما از طریق کنترل پنلی که برای شما فعال می شود و یک خط اختصاصی که به نام شما ثبت می شود بدون نیاز به هیچ وسیله سخت افزاری جانبی و gsm modem ، میتوانید به صورت ۲۴ ساعته از طریق اینترنت پیامک (SMS) ارسال و دریافت نمایید.
    • شایان ذکر است که سامانه پيام کوتاه رز پیامک علی رغم دیگر نرم افزارهای موجود که شما را ملزم به خرید هاست و دامین می کنند بی نیاز کرده و توسط سرور اختصاصی که برای این منظور در نظر گرفته شده است شما می توانید در هر دقیقه ۱۰۰۰ پیامک (اس ام اس) ارسال نمایید.

    •بانک شماره موبایل های کشور:

    شماره های موبایل کل کشور به تفکیک استان و شهر تحت عنوان شهرها , مناطق , محله ها بر روی سامانه هوشمند رزپیامک موجود میباشد و برای تمام کاربران دارای پنل آبی به بالا بصورت رایگان قابل دسترس است.
    درضمن پس از هربار ارسال میتوانند گزارش آنرا بصورت فایل اکسل دانلود و دریافت کنند.
    در صورت نیاز میتوانید بانک موبایلهای کل کشور را که بالغ بر ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ شماره همراه اول اعم از دائمی و اعتباری است با پرداخت ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان دریافت نمایید.

    • کاربردهای سامانه:

    مدارس خصوصی و دولتی
    آموزشگاه ها و دانشگاه ها
    سازمان ها و ادارات دولتی
    نشریات
    اصناف و انحادیه ها
    نمایندگی های بیمه
    مراکز مذهبی , مساجد و هیئت ها
    صندوق های قرض الحسنه تعاونی
    نمایندگی های فروش خودرو
    سایتهای خبری و تحلیلی
    شرکتها و فروشگاه ها
    مراکز و موسسات فرهنگی
    بیمارستانها و مطب ها
    تبلیغات و …

    پاسخ

  • سامانه هوشمند پیام کوتاه رز پیامک(رز رای

    |

    کاربردهای سامانه برای شما:

    ۱- پس از خروج ثبت نام کنندگان میتوان پیامکی ارسال کرد جهت تشکر از حسن انتخاب آنها.
    اين پيام ميتواند در قالب يك پيام فرهنگي يا آموزشي باشد. مثلا :با استعداد متوسط اما پشتکار متوسط به هر چه بخواهید می رسید.
    ۲- از آنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.(صندوق انتقادات)
    ۳- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به آنها نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.(ماژول مناسبتها)
    ۴- موفقیت هایی را که کسب کرده اند با ارسال پیامک به آنها یادآور شوید.
    ۵- در مناسبتهای زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جایزه ارتباط خود را با آنها حفظ نمایید.
    ۶- ارسال پيامك براي دعوت براي شركت در جلسه،‌ همايش يا برنامه هايي كه مركز براي اعضا يا خانواده ها در نظر گرفته است.
    ۷- ارسال پيامك براي اطلاع رساني از دوره هاي جديد قابل ارائه با ذكر تاريخ و ساعت جهت ثبت نام

    پاسخ

  • ناصری خواه

    |

    سلام
    بله قبلا این اسمو شنیده بودم اما وقتی مطلبو مینوشتم یادم نبود که این اسمو هم بنویسم الان این اسمو اضاف کردم.با تشکر از حضورتون و یاد اوری این مطلب.


    سلام .. موفق باشی

    پاسخ

  • سهیلی

    |

    احوال شما؟


    سلام. مرسی خوبم.. خوش اومدی

    پاسخ

  • مشکی پوش کنگان

    |

    روز محشر وقت پرسيدن ز من رب جلي
    گفت تو غرق گناهي؟ گفتمش يا رب بلي
    گفت پس آتش نميگيرد چرا جسم و تنت؟
    گفتمش چون حک نمودم روي قلبم يا علي
    عيد غدير مبارک؛ زيارت سلطان نجف روزيتان

    سلام دوستان همونجور که قول داده بودم اين هم داستان جديد که با نام پسرکي با قلب ساده
    به روز شده ام دوس دارم نظرتونو بدونم.
    يا علي

    پاسخ

  • سوده(نگاهی دوباره)

    |

    سلام عبدالصمد خوبی؟
    امیدوارم این نامه به جایی برسه.


    سلام.. مرسی
    انشا الله به امید خدا – ولی تا الان جوابی نیومده!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.