شکایت اهالی روستا علیه مخربین محیط زیست

شکایت اهالی روستا علیه مخربین محیط زیست

Bando . نوشته شده در خبر 717 نظرات 2

جمعی از اهالی روستای بندو با حضور در محیط زیست شهرستان عسلویه شکایت خود را از روند تخریب مراتع این روستا ابراز داشته و شکایتی علیه مخربین و عاملین تنظیم کردند و به مسدول محیط زیست تحویل دادند. اهالی روستای بندو از جمله مردمانی هستند که دوستدار و حافظ محیط زیست و همواره در نگه داری از آن پیشرو بوده اند.

اکنون با تخریب و نابودی مراتع در شرق روستا توسط عده ای خاص که باعث به خطر افتادن حیات وحش و گیاهان دارویی می شود مخالف بوده و خواستار پیگیری محیط زیست شهرستان در رابطه با ابطال مجوز قانونی این شرکت ها می باشند.

 

لازم به ذکر است چندین سال است شرق روستای بندو که در گذشته مکانی برای گردش و تفریح و مرتعی برای حیوانات اهلی بوده است مورد هجوم شرکت های سنگ شکن و خاکبرداری بی رویه قرار گرفته که باعث ناراحتی اهالی شده است.

 

نظرات (2)

  • علي حسن

    |

    مفتخريم در كشوري زندگي ميكنيم كه قانون وعدالت و حقوق شهر وند بنحوه احسن اجرا ميشود .پيگير هستيم تا جلو اينگونه تخريبات محيط زيستي جلو گيري شود.

    پاسخ

  • علي سالمي

    |

    • ۱۳۹۳/۵/۱۵ چهارشنبه سخنگوی قوه قضائیه: سازمان منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط نباید اجازه بدهند که به منابع طبیعی خسارت وارد شود.
    دادستان کل کشور در مصاحبه مطبوعاتی در ۱۳ مردادماه ۹۳ اعلام کرد: امیدواریم هماهنگی لازم میان محیط زیست و سایردستگاه‌ها ایجاد شود گاهی سازمانی‌های دولتی مجوزی را می‌دهند بدون اینکه سازمان حفاظت محیط زیست موافق باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.