زباله شهرداری عسلویه در روستای بندو دفع می شود ! / دهیاری شکایت می کند

زباله شهرداری عسلویه در روستای بندو دفع می شود ! / دهیاری شکایت می کند

Bando . نوشته شده در خبر 756 1 نظر

زباله های شهری با توجه به جمعیت نسبتا زیاد شهر ، به صورت مستمر تولید می شوند . این امر موجب شده است کارشناسان به فکر محلی برای دفع آن باشند. سوزاندن در کوره های زباله سوز و دفن آن در چاله های اطراف شهر رایج ترین موارد دفع زباله در کشور است . زباله ها باید در فاصله ی مناسبی از اماکن مسکونی دفع شوند تا مشکلاتی چون توسعه ی شهرها ، انتقال بیماری از طریق حیوانات و حشرات و پخش شدن زباله هایی چون انواع کارتون و کیسه های زباله ، بطری های نوشیدنی ها و غیره نشود.

شهرداری های کل کشور بنا به ضوابط و قوانین کشور ملزم هستند اماکنی را برای خود تعیین کنند که شرایط  بالا را رعایت کند.

اخیرا شهرداری عسلویه اقدام به دفع زباله های شهری خود در اطراف روستاهای شهرستان کرده است. صبح امروز ۲ دستگاه ماشین زباله بر متعلق به شهرداری عسلویه در روستای بندو توقیف شده اند. این ماشین ها زباله های شهرداری عسلویه را در اطراف روستای بندو که مراتع و اماکن بکر به شمار می روند ریخته اند ! اطراف روستای بندو جایی برای چرای حیوانات است و سالیان سال است حیوانات اهلی در محیط روستا پرورش یافته اند.

رانندگان ماشین ها ، مسئول خدمات شهری شهرداری عسلویه را مسئول این کار معرفی کردند و ادعا کردند به امر ایشان این کار صورت گرفته است.

کارشناس محیط زیست در این باره می گوید : “زباله های ریخته شده در اطراف روستای بندو به حجم بیش از ۱۴ ماشین زباله بر است ! ” که این سوال مطرح می شود که با چه مجوزی و با دستور کدام نهاد این حجم از زباله در اطراف روستا ریخته شده ؟ و چرا اینگونه راحت زباله های خانگی بدون رعایت هیچ معیار و قانونی در پای کوهها ، در چراگاهها و مناطق دیدنی دفع شده است ؟

لازم به ذکر است دهیاری روستای بندو از متخلفین شکایت کرده و قصد دارد به صورت جدی پرونده ی آن را پیگیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (1)

  • اهالي روستا

    |

    بسي جاي تعجب است .شهرداري از ارگانهايي كه بيشتر در امر دفع وتفكيك زباله كه دور از محيط مردم وبدون آلودگي محيط زيستي بايد باشد .ويك الگويي براي جامعه است .اما با اين رفتا واقعا جاي تاسف است.
    ما اين كار ناپسند شهرداري عسلويه را محكوم ميكنيم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.