دومین جلسه شورا با جوانان برگزار شد/ سالن ورزشی و کتابخانه عمومی در حال پیگیری

دومین جلسه شورا با جوانان برگزار شد/ سالن ورزشی و کتابخانه عمومی در حال پیگیری

Bando . نوشته شده در خبر 923 نظرات 2

دومین جلسه ی شورای اسلامی روستای بندو با جوانان برگزار شد. این جلسه در سالن اجتماعات ساختمان دهیاری با حضور سه عضو شورا و دهیار محترم بندو منعقد گردید. ابتدا یوسف سالمی رئیس شورای روستا ضمن خوشامدگویی به حضار بدون مقدمه به نامه ی آنها به اداره کار عسلویه پرداخت که در آن به به کارگیری جوانان روستا در شرکت های منطقه ویژه اشاره شده است.

ایشان گفت مشکلات مرز بین بوشهر و هرمزگان و همچنین سالن ورزشی پابرجاست . سالمی از اعطای زمین برای هلال احمر بین دو جاده اصلی و اتوبان بوشهر – هرمزگان خبر داد و بنا به اعتقاد او این طرح به نفع روستا خواهد بود .

دکتر محمد زارعی عضو شورا نیز با ایراد سخنانی از حضور جوانان تشکر کرد.

یعقوب قائدی نماینده ی جوانان بندو در فرمانداری گزارشی از جلسه ی اخیر منتخبین جوانان با فرماندار و مشاور ایشان داد که مهمترین آنها می توان به درخواست کتابخانه ، جنگل های مصنوعی برای تلطیف هوای آلوده ی عسلویه ، تسهیلات وام مسکن برای جوانان ، درخواست سهمه ی ویژه برای دادن شیر به اهالی منطقه و چندین موضوع دیگر اشاره کرد

یوسف حسینی عضو کمیته فرهنگی از کمبود زمین برای مسکن جوانان گلایه نمود. حسینی از شورا خواست بیش از پیش با مردم و بالاخص جوانان شفاف باشند چرا که شفافیت در کارها به سرانجام خوب آنها منجر خواهد شد.

عیسی محمدی نیز به مشکلات روستا اشاره و از کیفیت و آسفالت زدن خیابان های روستا شکایت کرد . محمدی از نحوه ی دفع زباله روستا نیز گلایه داشت . و اینکه چرا جایی برای دفع بهداشتی آن ساخته نمی شود .

خالد محمدی گفت امسال تیم بندو به دسته یک صعود کرده است که کاری بسی سخت بود . سر پرست باشگاه بندو ادامه داد اگر بخواهیم در لیگ ماندگار شویم باید از امکانات بیشتری استفاده کنیم . جذب سرمربی از خارج روستا یکی از مستلزمات است اما با کمبود خرج و مخارج روبه رو هستیم که از مسئولین تقاضای همکاری داریم .

محمدی گفت در رابطه با سالن چند منظوره در هر جلسه ای انتظار داریم که مسئولین پاسخگو باشند. سالن ورزشی خواسته ی جوانان است و نباید به چمن مصنوعی که برای همه ی روستا ساخته می شود قانع شویم. در روستای بندو زمین آماده برای ساخت سالن موجود است و همه چیز مهیا است پس رواست که روندی طی شود که به حل مشکله بینجامد. محمدی افزود زمین ورزشی فاقد برق است و جوانانی که روزها مشغول کارند شبها نمی توانند تمرین داشته باشند .

سعید حسینی از لزوم ساخت مکتبخانه ی قران کریم و اهمیت دادن به طلاب دینی از نظر سرویس و تهیه ی کتب و غیره گفت.

 

حضار دیگر نیز به موضوعاتی چون کتابخانه عمومی ، حل کردن مشکلات دفع زباله در جنوب روستا ، بنیاد مسکن و مشکل زمین مسکونی جوانان نیز اشاره نمودند. لازم به ذکر است با وجود استقلال عسلویه از کنگان اما هنوز برخی ادارات از جمله اداره بنیاد مسکن در عسلویه استقرار نیافته است و مبالغ واگذاری زمین را میگیرند اما از پاسخگویی به جوانان و حضور در روستا خود داری میکنند. آنها دلیل خود را مربوط نبودن مشکلات دیگر شهرستانها (منظور عسلویه است) به کنگان عنوان می کنند.

 

ناصر دستکش عضو شورای اسلامی بندو از جوانان خواست نسبت به موضوعات مطرح شده در جلسات گذشته حساس نباشند و آنها را دوباره مطرح نکنند !

این جلسات ماهانه در دهیاری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

نظرات (2)

  • محمد احمد

    |

    سلام
    به نظرم خوب اطلاع رسانی نشده به همین سبب شاهد جمع کمی ازمردم حضور در جلسه شده اند سامانه پیامک دهیاری نقش مهمی در اطلاع رسانی دارد

    پاسخ

  • IP.Mohammad

    |

    با سلام:
    شورا باید گره گشای مشکلات روستا و جوانان آن باشد نه اینکه از آن ها ایراد بگیرد که چرا مشکلات رو باز مطرح میکنند بلکه باید در حل آن همت مضاعف داشته باشند
    آقای سالمی مسئله مرز بوشهر و هرمزگان از خیلی وقت پیش بوده و به الآن بر نمیگرده ، آخه مشکل سالن چه ربطی به مرز بوشهر و هرمزگان داره؟!
    همیشه کارها بیشتر کارها بدون مشورت توسط شورا صورت میگیرد و بعد خبر میدهند فلان کار صورت گرفتهو میگن خوبه و انتظار جواب مثبت جوانان نیز میباشد !
    وقتی زمین دارند به هلال احمر بدهند پس گله های قبلی درمورد زمین سالن به چه دلیل بود؟
    آقای زارعی که ابتدای سخنشون انتقاد از حرف جوانان بود چه برسه آخر سخنشون چه گفته باشه.
    آقای دستکش با وجود عدم حل مشکلات توقع دارند کسی وباره اون ها رو مطرح نکند درحالی که مطرح کردن دوباره آن ها بخاطر عدم رفع اون مشکلات یک چیز بدیهی میباشد، چه برسه اگر جلسه ماهانه باشه !!
    از شورا توقع بیشتری داریم تا این حرف هاشون.
    ماشاءالله جوانان ایده های خیلی خوبی در این جلسه داده اند ولی آیا شورا واقعا میخواهد به این ایده های جوانان اهمیت بدهند یا خیر ؟!
    تا وقتی خود شورا نمیخواهد از خود مایه بزارند و به مشکلات رسیدگی بکنند اون وقت فقط میخواهند بر جوانان منت بزارند؟
    در ضمن خود ساختمان دهیاری مگر ۳۵۰ میلیون تومان خرج نبرده ؟! حتی یکسال هم طول نکشیده آماده بشه و الآن هم کاملا آماده است و…
    ++ شورا منافع و ملزومات خودش را در اولیت میزارد تا منفعت روستا !

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.