جلسه نمایندگان جوان شهر و روستای شهرستان عسلویه

جلسه نمایندگان جوان شهر و روستای شهرستان عسلویه

Bando . نوشته شده در خبر 1123 بدون نظر

جلسه ی نمایندگان جوان شهر و روستاهای شهرستان عسلویه برای برگزاری همایش آلودگی هوا و بحث در مورد اشتغال برگزار شد. این جلسه با حضور اکثریت نمایندگان در سالن اجتماعات شهرداری نخل تقی راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه با نیم ساعت تاخیر کار خود را آغاز کرد.

نمایندگان شهرهای عسلویه و نخل تقی و روستاهای بندو ، سهمو جنوبی ، چاه مبارک ، خره ،بساتین و کلات حضور داشتند . نمایندگان غایب نیز طبق گفته های پیشین مشاور فرماندار در امور جوانان که متولی این جلسه بود ؛ با تذکری جدی روبه رو خواهند شد و حتی امکان حذف آنها هم وجود دارد.

 

طبق معمول جلسه با تاخیر شروع شد. نماینده کلات آقای کوهگرد به همایش های پیش رو اشاره کرد و اینکه از مسئولین مربوطه در حیطه ی موضوع همایش دعوت به عمل آید و در صورت امکان مانند کنفرانس های خبری بعد از سخنرانی چند دقیقه ای به سوالات حضار پاسخ دهد .

 

حسین کشاورز نماینده روستای زیبای خرّه گریزی به آمارهای سرطان زد و گفت یکی از اهالی شهرستان عسلویه به سرطان دوکیمیا مبتلا شده است . دوکیمیا از نادرترین سرطان های دنیاست! ایشان امیدوار است مجوزی برای کار علمی و تحقیق میدانی در رابطه با آلودگی های زیست محیطی و بیماری های موجود در منطقه داده شود.

 

یوسف جاسمی نماینده روستای چاه مبارک از همایش های بی نتیجه انتقاد کرد و گفت باید قبل از برگزاری همایش به فکر خروجی خوبی برای آن باشیم .

اخندی از نخل تقی : آتش سوزی در برج تندگویان منطقه ویژه را یک ضعف دانست و از اینکه شهرستان عسلویه با این همه ثروت و درآمد و در مهمترین نقطه اقتصادی کشور هنوز بالگرد برای اطفای حریق وجود تدار ابراز تاسف کرد.

 

عبدالصمد محمدی نماینده جوانان روستای بندو پیشنهاد دعوت از محمد درویش فعال محیط زیستی را داد و تاکید کرد که این همایش ها به مردم منطقه کمک خواهد کرد که مسائل تخصصی در رابطه با آلایندگی را بیشتر بدانند  و در حل آن مشارکت داشته باشند.

یوسف روستایی از نخل تقی : بیایید کارهایی را که در حد توان کانون ها و انجمن های مردم است را انجام دهیم چرا که فقط منتظر ماندن جهت حل یک مشکل مانند آلودگی می تواند برای ما وقت گیر باشد. در کنار پیگیری برای حل مشکل آلودگی ، نباید از فعالیت های دیگر نیز غافل ماند.

 

دیگر نمایندگان نیز از وضع موجود و آلودگی شهرستان عسلویه انتقاد کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولین شدند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.