اولین گروه کارگران ایرانی برای کار به صورت قاچاق وارد افغانستان شدند

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 377 1 نظر

سالهاست کارگر افغانی فقیر  بسیار قوی پر تلاش را میشناختم. او متولد کابل و بزرگ شده ی هرات است. مزار شریف کار میکرده! بعد از جنگ با شوروی و حوادث بعد از آن ، راه خود را کج کرده و به ایران می آید. نمیدانم چرا ، ولی میگوید برای امرار معاش به ایران آمده! سالهاست از آن قصه میگذرد.

مدتیست بچه های دور و بر ، کارشان شده فکر کردن به یک چیز!

پسر افغانی قولمان داده مارا ببرد یک جای خوب. میگوید صفا دارد آنجا. بچه ها هم شب و روزشان خواب دیدن صحنه های سکانس آن رویاهاست.

یک تیم ۶ نفره !

بیکار!

سوار ماشین شدیم و از راه اصفهان به خراسان رسیدیم. آنجا هوا سرد بود. بچه ها ریش درست کرده بودند. همه ی سر راهیها میگفتند شناسنامه دارید؟!

خودمان را همانهایی جا زدیم که چند سال پیش برای یک زندگی خوب ، به دنیای رویاهایشان پا گذاشتند. چه حالی میدهد آن دور دورها ، صبح ع الطلوع با یک امید تازه به آفتاب سلام کنی.

در این فکر بودم که ماشین وارد افغانستان شد.

ما برای کار به آنجا سفر کردیم. یک زندگی ایده آل ! اینطور شد که اولین گروه کارگران ایرانی برای کار به صورت قاچاق وارد افغانستان شدند !

 

برچسب‌ها: افغانستان, کارگر, قاچاق, ریال, زندگی

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • ارامش شب

    |

    سلام جالب بود عزيزم
    موفق باشي


    سلام. لطف داری

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.