آب از آب تکان نخورد!

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 244 نظرات 5

چندی پیش مطلبی با عنوان “در عسلویه ماههاست آب نداریم! ” را در وبلاگ منتشر کردم. مطلبی که از نداشته های مردمی سخن می گفت که در ثروتمندترین نقطه ی ایران زندگی میکردند. اینجا شاهرگ سوختی ایران زمین است. جایی که به افتخارش شعله های آتشینی افروخته اند..کارگران زیادی مشغول کارند. هر روز مسئولی عوض میشود.. خلاصه دنیایی میچرخد و از این دنیای اینجا ، دنیای بزرگتری آباد میشود.

یادم می آید در فلان خبرگزاری نوشته بود روزانه از هر فازش ۱۰ میلیون دلار استحصال میشود . فکر کردم، چند فاز در عسلویه کار میکند؟! پولش زیاد شد باور کنید!

ما در عسلویه ای زندگی میکنیم که چندین ماه است آب ندارد! برای یک غریبه باورش سخت است و وضع اینجا برای هر شنونده ی غیر بومی غیر قابل هضم است که در جایی که گازش به جای جای جهان میرسد ، مردمش از آب شیرین لوله کشی محروم باشند.

ولی این عین حقیقت است.

شماره ی  ۶۴۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۰ نسیم جنوب را که ورق میزنم  خبری  توجه ام را جلب میکند. این مقاله ای است که چندی پیش در وبلاگم نوشته بودم!

درعسلویه ماههاست آب نداریم!

به تفصیل در صفحه ی ششم شماره ، مطلب را چاپ کرده است.

سوالی که خود به خود مطرح میشود این است که آیا مسئولین ما هیچ یک به خود زحمت میدهند رسانه ها را دنبال کنند؟ میبینند امروز مردم چه خواسته اند؟ می خوانند فلان سایت خبری ، چه نوشته است؟ در خیابان قدم نمی زنند؟ روزنامه ی دکه های مطبوعاتی را نمی خوانند؟ هیچ دوست و رفیقی ندارند رسانه ها را دنبال کند؟  اداره ی مسئولین ما مگر کجای شهر هستند؟! که بی خبر از دنیای پیرامون خودشان زندگی می گذرانند؟!

نسیم جنوب ، معتبرترین نشریه ی استان بوشهر در صفحه ی اول خود از درد مردم عسلویه  نوشته بود. از محرومیت مردم ، سال هاست که میگذرد و یک ماه و نیم است که نشریه مطلب خود را منتشر کرده است..اما تا این لحظه هیچ خبری از آب سالم قابل شرب نشده است.

برچسب‌ها: نسیم جنوب, عسلویه, آب, روزنامه, هفته نامه

بازتاب از سایت

نظرات (5)

  • سهیلی

    |

    سلام چطوری خوبی کم پیدایی؟

    پاسخ

  • پيام پورمهران

    |

    سلام با عنوان چرك نويس يك وصيتنامه به روزم و خوشحال ميشم تشريف بيارين

    پاسخ

  • آیدان

    |

    سلام دوست عزیز به روزم و منتظر حضور زیباتون
    در پناه حق

    پاسخ

  • ناجی بغلانی

    |

    با اجازه من این موضوع رو تو وبلاگ خودم منتشر کردم البته با ذکر نام منبع. وبلاگتون رو هم قبلا اد کرده بودم . خوشحال میشم به وبلاگم سربزنید و وبلاگمو اد کنید.

    پاسخ

  • عبدالله

    |

    شکرا اخی العزیز شکرا أیاکاتب الموقع شکرا علی إهتمامک بإهلک
    سلمت أصابع کتبت هذا الالم کی یری العالم ما یعانیه الاغنیاء الفقراء وکما یقول المثل الفارسی »
    آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم

    حالیا انا مستعجل لکن ساستمر فی التواصل معکم لاحقا

    وساکتب بکلتا اللغتین الفارسیه والعربیه

    استودعکم الله الذی لاتضیع ودائعه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.