لرزه ای که مسجد روستای بندو را لرزاند چه بود ؟!

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 291 نظرات 3

بعد از زلزه ی کاکی مردم شهرستان عسلویه و شهر ما هراسان و با هر زمین لرزه ای از خانه بیرون می روند. چند ماهی از آن پس لرزه های مهیب که ساکنین را مجبور به خرید چادر و خوابیدن در حیاط کرد بود نگذشته است که

حالا ..

بازهم پس لرزه هایی خانه های روستا را می لرزاند. مردم یاد ایام زمستان و چادرهایشان افتادند! اما این بار زلزله نبود!  چیزی که هنگام برپایی نماز جمعه مردم در مسجد را لرزاند بسیار مهیب بود. در فاصله ی یک دقیقه ای چندین مورد لرزه حضار را وادار کرد از مسجد بیرون بروند!

این لرزه ها که خانه ها و آشیانه های مردمی روستایی! را می لرزاند ناشی از انفجارهاییست که شرکت های نفتی ایجاد می کنند! به راستی چرا ما مردم این منطقه باید تاوان این همه بی مسئولیتی اشخاص روی صندلی نشسته را بدهیم؟؟!! چرا کسی به این نفتی ها نمی گوید به چه قیمتی می خواهید نفت زیر پای این ساکنین را استخراج کنید؟!!

دلهره ی مستمر ساکنین این روستا برای نفتی ها مهم نیست که هر وقت دلشان خواست تی ان تی ها را گذاشتند و زمین را شکافتند!؟

مطمئنا با شناختی که از این شرکت ها داریم این مورد به امروز ختم نمی شود و در صورت اعتراض ننمودن مردم روستا و مسئولین مربوطه ، فردا و فرداها تکرار می شود و ترس ساکنین بیشتر و بیشتر خواهد شد.

پی نوشت : چند هفته ایست هلی کوپتر و آدم ریخته اینجا برای اکتشاف نفت در نزدیکی روستای ما! خواهرم کنجکاو و نگران میگوید اگر نفت باشد یعنی ما از اینجا میرویم؟!


برچسب‌ها: شرکت نفت, استخراج, اکتشاف

بازتاب از سایت

نظرات (3)

  • پیلیسوک

    |

    یعنی امشب چند بچه ، دیگر پدر و مادر ندارند؟

    و چند پدر و مادر، دیگر بچه … ؟

    امشب سکوت، سنگین ترین بغض زمین است

    بعد از این همه فریاد…

    سهم من و تو از این همه، شاید فقط همین بغض باشد؛

    ولی سهم ۳۷ نفر مرگ،

    سهم ۸۵۰ نفر درد،

    و سهم هزاران نفر داغ…

    بیا حداقل برای تسکین دلشان

    خود را جزئی از این هزاران نفر بدانیم…

    پاسخ

  • سهيلي

    |

    سلام…. با يه پست جديد ( معرفي دوستان وبلاگ نويسم….) به روزم. لطفا نظر خودتونه دقيقا همون چيزي كه تو دلتونه برام بنويسيد…. ممنون از همراهيتون….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.