یک سوال منطقی ، عسلویه نیازمند بیمارستان نیست؟؟

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 164 1 نظر

جاده ی دو طرفه ی محور عسلویه به بندرعباس یکی از جاده های خطرناکی است که مارا به تامل وا می دارد! در اینکه این مسیر در بخش هرمزگان آن از آسفالت خوبی برخوردار نیست و هیچ پیشرفتی نمی کند! منطقه محروم جنوب باید منتظر باشد یک دهه بگذرد تا جاده ای با کیفیت شود. متاسفانه این روزها تصادفات زیاد شده و روبه افزایش نهاده است. اگر بنا باشد پروژه ای مانند ساخت یا تعمیر جاده در دست باشد مطمئنا سالها طول خواهد کشید! مانند اتوبان عسلویه با پارسیان که چندین سال است چندین نهاد درگیر آن هستند. و اما نکته ی قابل توجه این است که چرا با وجود ثروتمند بودن منطقه از ذخایر نفت و گاز هیچ توجهی به بهداشت و اورژانس منطقه نشده و نمی شود؟! بیمارستان رستمانی که توسط خیرین ساخته شده سالهاست توسط اشخاص اداره می شود و هزینه ها بر دوش آنان است! این خیرین چندین مسجد و مدرسه را برای آسایش مردم ساخته اند. بیمارستان کنگان یکی از نزدیک ترین بیمارستان ها به منطقه ی پر از گاز و نفت عسلویه است. کنگان ۱۰۰ کیلومتر با منطقه فاصله دارد! بیماری اگر به مداوای فوری یا عمل تخصصی نیاز داشته باشد باید کجا برود؟؟ بیمارستان رستمانی پارسیان از تقبل بیمار امتناع می کند. این گفته ها مستند هستند و غیر قابل انکار! بیماران به خاطر بوشهری بودنشان نمی توانند از خدمات بیمارستان استفاده کنند که جای بسی تاسف است.

گزینه ی دیگر بیمارستان کنگان است که ۱۰۰ کیلومتر با منطقه فاصله دارد. بیمار اگر اورژانسی باشد این ۱۰۰ کیلومتر را چگونه و چطور پشت سر بگذراند و آیا می تواند سالم به کنگان برسد و نمیرد ؟؟


http://s2.picofile.com/file/7938882575/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81_%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF_%D9%88_%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_2_.jpg

تصویر مربوط به تصادف عصر امروز دو جوان از روستای بندوست که نیاز به مداوای اورژانسی و رسیدن به بیمارستان داشتند. یکی از آنها به منطقه ویژه اعزام می شود و بعد از آن به شهر دور کنگان! سوال اینجاست چرا هنوز بیمارستانی در عسلویه وجود ندارد و چرا این شهر عظیم و این تمدن گازی نیازی به بیمارستان نداشته باشد؟؟ چرا باید بین بیمارستان رستمانی و کنگان یکی را انتخاب کنیم. در اولی تحقیر شویم و در دومی بیمار را بی روح برسانیم؟!


برچسب‌ها: بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه, اورژانس, تصادف

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • YOUSEF

    |

    ۱٫اعتبارات منطقه و بخش رو صرف هزینه های الکی میکنند که هیچ نفعی برای بومیان منطقه ندارد بلکه در راستای تضعیف و محو هویت آنان است . . .
    ۲٫جان و سلامت بومیان اصلی منطقه اصلا برای آنها مهم نیست و در صدد محو آنها هستند .
    ۳٫ جیبها هنوز پر نشده اند و شکمها از مال حرام سیر نشده اند .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.