محرومیت همچنان باقیست / مشکل شبکه ی آب را حل کنید

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 286 1 نظر

چندین سال است این منطقه به بهانه ی نعمت گاز موجود در آن ، ویژه شده است. ویژه از بسیاری از جوانب! مثلا در سالهای اول شروع به کار شرکت های منطقه ویژه برای استخراج و پالایش گاز ، 

تصادفات جاده ای به شکل وحشتناکی بالا رفت.. ترافیک جاده ای زیاد شد.. آلودگی هوای آسمان عسلویه بسیار زیادتر از حد معمول و متعارف شد.. لفظ منطقه ویژه به این بخش از ایران اطلاق شد! 

یعنی از همه نظر ویژه بود. در میان این همه صنعت و سازندگی، مردمی هم زندگی می کردند. آنها سالها و سالها قبل از آمدن این همه چوب و آهن به این منطقه ، خواندن و نوشتن بلد بودند . دریانورد بودند . ماهیگیر بودند . کشاورزی را میکردند.. فرهنگی غنی داشتند. اما این ویژه شدن منطقه فقط منحصر به صنعت نفت و گاز شد و ۱۴ سال است مردم بومی محرومیت را یدک می کشند. لازم بود آنها هم ویژه می شدند و همگام با توسعه صنعت در این منطقه ، توسعه و پیشرفت می کردند.

از همه ی مسئولین می خواهیم به این امر توجه کنند. آنها مسئول اصلی این پرونده هستند و اگر تا امروز این مسئله مسکوت مانده است فقط و فقط به خاطر صداقت و الفت دلهای مردم بومی بوده است نه سادگی آنها.

از همه ی مسئولین من جمله فرماندار کنگان ، بخشدار ویژه ی عسلویه ، شورای بخش ویژه ی عسلویه ، مسئول آب شهرستان کنگان ، شورای اسلامی روستاهای بخش ویژه ی عسلویه و شورا و دهیاری روستای بندو خواستاریم مشکل آب روستای بندو را حل نمایند. چرا که اگر این مشکل به این شکل خاک بخورد در آینده مایه ی ننگ تک تک مسئولین خواهد بود که در این بخش زرخیز نتوانسته اند (یا نخواسته اند ) اساسی ترین امکانات مردم را فراهم کنند. 

برچسب‌ها: آب سالم, روستای بندو, بخش ویژه عسلوه, کنگان

بازتاب از سایت

نظرات (1)

  • احمد

    |

    چرا کسی به فکر منطقه نیست؟! چرا دزدی اینقد زیاد شده
    مگه این آبرسانی چقد هزینه و زمان بره که تموم نمیشه؟!!!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.