طرح های فرهنگی چه میشوند؟

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 202 نظرات 6

حسن مختارزاده صبح سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های فرهنگی هنری شهرستان کنگان اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری عسلویه از مهم ترین و کلان‌ترین پروژه‌های فرهنگی هنری در این شهرستان است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگ با بیش از ۹۰ میلیارد ریال به صورت پیشرفته و مدرن، در حال اجراست که امیدواریم با بهره‌برداری از آن بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این منطقه حل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز این مجمتع، نظارت مشاروان طرح به طور جدی لازم است و باید اعتبارات لازم برای اجرای آن نیز تامین شود، این کار نیازمند حمایت جدی مسئولان است که باید از راه‌های مختلف تامین و تخصیص داده شود.

وی در بازدید از ساختمان کتابخانه عمومی شهر نخل تقی، پیشرفت پروژه را بدلیل مشکلات مالی پیمانکار مناسب ندانست و بیان داشت: این موضوع از طریق شهرستان و استان به صورت اولویت پیگیری می‌شود.

مختارزاده افزود: در سال ۹۰ با همکاری فرمانداری شهرستان کنگان، شهرداری‌های سطح شهرستان، شوراهای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و اداره امور کتابخانه‌ها، طرح‌های کتابخانه عمومی شهر کنگان – عسلویه به بهره برداری رسید.

وی به بیان فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: اعتبارات لازم برای احداث کتابخانه عمومی در سیراف تکمیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کنگان اظهار داشت: همچنین کتابخانه عمومی نخل تقی راه‌اندازی شده، کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان در عسلویه آغاز به کار کرده و پلاتو نمایش در مجمتع ارشاد انجام گرفت.

خبرفوق در یکی از وبلاگ های خبری بخش ویژه ی عسلویه منتشر شده است. خبری از دید و بازدیدهای رئیس اداره فرهنگ و ارشاد یک شهرستان! و الظاهر حرفهایی هم زده میشود از تکمیل و اجرای جندین طرح فرهنگی بدون اینکه هیچ تصویری از این دید و بازدیدها و طرح های درحال اجرا  پخش شود ! و چه بسی به خبرگزاری های فوق هم فرستاده می شود تا شاهد شاهکارهای مسئولین فرهنگ یک شهرستان باشند.  درجایی که مقوله ی فرهنگ و هنر و علم و تعلم گم شده و جای آن را دود و آلودگی گرفته است.

انگار نه انگار فرهنگ و علم و تربیت هم یک بخش مهمی از پیشرفت یک جامعه است و اگر به آن توجه نشود ، پیشرفت کامل نمیشود! بازدیدها هر روز بیش تر و بیش تر می شوند ولی هرچه اطرافت را نگاه می کنی ، جز یک عالمه طرح ناتمام و کلنگ افتاده و دیوار نیمه کاره چیزی نمی بینی . 

عسلویه بیش از ۸ درصد گاز کل دنیا را دارد. هزاران نفر شب و روزشان کار کردن است تا بخشی از اقتصاد ایران را از اینجا تامین کنند. روا نیست مردمی که سالها اینجا بوده اند را بدون هیچ امکانات فرهنگی فراموش کرد. 

درحالی که اگر بیشتر چشمهایمان را باز کنیم ، عمق توسعه ی نامتوازن را در این بخش از کشور خواهیم دید. جایی که ۴۸ درصد گاز کل ایران را تامین می کند ،  ولی یک کتابخانه ی عمومی درخور منطقه ندارد! 



برچسب‌ها: فرهنگ, کنگان, عسلویه, کتابخانه, علم

بازتاب از سایت

نظرات (6)

  • علی

    |

    سلام
    صمد مقام چهارم کشوری داری و هنوز بیکاری؟! جایی بهت پیشنهاد نشد؟!


    سلام. نه عزیز جایی مشغول نیستم.

    پاسخ

  • صبا

    |

    سلام
    آقایان بدانند سود خالص روزانه پتروشیمی جم به تنهایی ۲میلیارد و سیصد میلیون تومان است .
    سهم مردم عسلویه چقدر است ؟؟؟؟


    سلام. سهم مردم عسلویه چیزی جز آلودگی زیست محیطی و تصادفات جاده ای نبوده است.
    آقایان میدانند! خدا هم میداند!

    پاسخ

  • بغض فلوت

    |

    بروزم داداش گلم. در ضمن دلمان زیاد خوش نکنیم این پروزه ها باز قضیه همان قبلی میشه که دست یکی رفت باش چنته بخره تا زندگیشو پاک کنه……………. . اگه هم شد خدای هست که به آنها اجر می ده.
    صمد جان تو خدای داری که داره هر ساعت بهت نگاه می کنه فقط توباید ازش بخوای. دعا کن تا مستجاب شود.

    پاسخ

  • یاردبستانی

    |

    سلام

    امیدوارم مشکلات فرهنگی منطقه زودتر مرتفع گردد. مردم منطقه سالهاست که قربانی شرکت های پارس جنوبی شده اند .. متاسفانه ثروت ملی حرف اول میزند نه فرهنگ !!!

    پاسخ

  • کنگان فرهنگ

    |

    سلام .اگر عسلویه گاز نداشت آبادتر بود
    تراژدی معلم بیا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.