ساختمان منطقه ویژه سوخت ، بالگرد نیامد !

ساختمان منطقه ویژه سوخت ، بالگرد نیامد !

Bando . نوشته شده در خبر 950 1 نظر

سایت اینجا بندوست ! : کمتر جایی از جهان دیده می شود که منطقه ای به این مهمی اینگونه مورد بی توجهی واقع شود و حریقی کوچک یک برج را از پای در آورد.

ساعت ۲۲ دیشب خبر عجیبی ساکنین عسلویه را شوکه کرد ! ساختمان اداری منطقه ویژه آتش گرفته است. خبری که به صورت بسیار سریعی به سوژه ای چرب برای رسانه ها تبدیل شد. تا جایی که فرصتی برای تکذیب یا رد خبر یا هر چیز دیگر نبود . همچنان که تصاویر برج در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد ، آتش هم طبقه به طبقه در حال پایین آمدن بود . این اما خبری دردناک و غیر منتظره به حساب می آمد. چرا که هر لحظه زبانه های آتش عظیم تر می شدند . گفته می شود ارتفاع برج مانع اطفای آن شده است . این سوال مطرح می شود که چرا برجی به این بلندی در خیال مسئولین ایمنی و آتشنشانی خطور نکرده که شاید روزی اینهم بسوزد؟!

اعزام هلی کوپتر از کیش و خارگ !

پارس جنوبی برای ۲۸ فاز در این منطقه طراحی شده و نیروی انسانی عظیمی روزانه برای این هدف کار می کنند . حال با وجود پتروشیمی های موجود چرا باید از مناطقی دوردست به عسلویه هلی کوپتر اعزام شود و در پارس جنوبی هیج هلی کوپتری برای اینگونه حوادث تدارک دیده نشده است ؟؟ آیا انفجار یا آتش سوزی در پتروشیمی های بزرگ پارس جنوبی باید ساعتها منتظر امکانات از دیگر شهرستان ها و استان ها باشند؟؟ این آتش سوزی تا ساعات اولیه صبح ادامه داشته است و هلی کوپتری برای اطفاء آن مشاهده نشده است ! ظاهرا هیچ بالگردی در محل حاضر نشده است و این اوج فاجعه است

 

عسلویه ، نخل تقی و بیدخون در معرض خطر

 

شهر عسلویه آوازه ی عالم ، نخل تقی نزدیکترین شهر به تاسیسات گازی پارس جنوبی و بیدخون شهری آمیخته با منطقه ویژه به صورت مستقیمی با خطرات ناشی از اینگونه حوادث روبرو هستند . پدافند غیر عامل به صورت ویژه ای در این سه شهر و در کل شهرستان عسلویه باید فعال شود .

 

پارس جنوبی از این جهت اهمیت دارد که ذخیره  میدان پارس جنوبی  ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز درجا و ۱۰ تریلیون مترمکعب گاز قابل برداشت و ۱۷ بیلیون بشکه میعانات گازی (۹ بیلیون بشکه قابل برداشت) است که ۵۰ درصد ذخایر گازی ایران و ۸ درصد از ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است.

 

نظرات (1)

  • سارا

    |

    خدا کمکشون کنه

    اله یساعدکم یا اعسلو

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.