برگزاری جلسه شوراهای بخش چاه مبارک در روستای بندو

برگزاری جلسه شوراهای بخش چاه مبارک در روستای بندو

Bando . نوشته شده در خبر 1792 1 نظر

جلسه ی کل شوراهای بخش چاه مبارک در روستای بندو برگزار شد.

این جلسه عصر امروز با حضور شوراهای روستاهای تحت پوشش بخش چاه مبارک در دهیاری بندو منعقد و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و مدارس ، کمیته های شورای بخش چاه مبارک و مشکل کود مرغ در مزارع کشاورزی را بررسی شد.

ابتدا شورای اسلامی روستای بندو با خوش آمدگویی به شوراهای منطقه از مشکلات روستای خود گفت . آقای سالمی از ضعف آب گلایه داشت و بر لزوم ساخت سالن چند منظوره تاکید کرد .

آقای حمدی رئیس شورای بخش سخنران بعدی بود . آقای حمدی از عدم تعاون شورای منطقه در رابطه با ارائه اطلاعات افراد بیکار برای انعکاس آن به مسئولین اشاره کرد. ۵ روستا فقط آمار خود را داده اند که جای انتقاد دارد.

آقای حمدی از شورای روستا خواست به محض بازگشت از جلسات خارج از روستا ، با دیگر اعضا جلسه داشته باشند و آنها را از پیگیری های صورت گرفته آگاه سازند.

آقای علی آبگون شورای اسلامی روستای بستانو از ضعف آب نیز گلایه داشت .

آقای یوسف سالمی شورای بندو کمبود های آموزشی را عنوان کرد : فضای سبز ، کلاس ششم ، اتاق سرایدار ، و… را از مشکلات آموزشی موجود در مدرسه دبستان امت عنوان کرد.

آقای سالمپور شورای بنود از مشکل ساختمان مدرسه گلایه کرد که بیش از ۲۵ سال است موجود است . آقای سالمپور از شورای بخش خواست در رابطه با سرویس ایاب و ذهاب ، کمبود دبیر که در حال حاضر موجود است ، اتقا سرایدار ، کمک هزینه برای مدرسه و .. نظارتی داشته باشند.

آقای جاسمی شورای بنود این جلسات را ارزشمند و پیگیری مصوبات جلسات قبل را مهم خواند علاوه بر آن ، از شوراها خواست به آنها بی توجهی نکنند. شورای بنود ادامه داد دانش آموزان صبح ها انرژی خود را صرف میکنند. حرام است مدارسی به خاطر کمبود معلم صبح ها تعطیل و ظهرها باز باشند. ایشان از ابهام در ریاست آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت رئیس این اداره چطور و با چه روحیه ای به مسائل نگاه خواهند کرد.

آقای حسن جاسمی شورای روستای چاه مبارک سخنران بعدی بود. او از میزبانی شورای بندو تشکر کرد. آقای جاسمی حضور در جلسات را مهم خواند و از شورا ها خواست همه مشارکت داشته باشند.

شیخ جاسمی به مشکل فنی حرفه ای چاه مبارک اشاره کرد. او گفت عدم توجه به آموزش و پرورش را عدم توجه به همه ی منطقه است جاسمی ادامه داد : دبیرستان شهدای نفت مشکلات داخلی و ساختمانی دارد و بازگشت به دوران طلایی را خواستار شد.

توجه به چاه مبارک در رابطه با سرویس دانش آموزان را ضروری دانست چرا که دانش آنوز باید بیش از یک کیلومتر طی کند تا به مدرسه برسد. آقای جاسمی در آخر از بوی نامطبوع کود مرغ که مشکلاتی را برای اهالی منطقه به وجود آورده است.

آقای شهاب خلیلی از جلسه ی دقیقه ی نودی در رابطه با مدارس که کمتر از یک هفته از افتتاح آن نمانده است انتقاد کرد. و سوله ی مورد استفاده ی هنرستان که مربوط به تعاونی است را جای مناسبی برای آنها ندانست و امیدوار شد کلاس های مدارس هوشمند باشد.

عضو شورای چاه مبارک ادامه داد شوراهای اسلامی تا کی بخواهد به مدارس کمک کند. مگر مدارس وزارتخانه ی مربوطه ندارد؟ ظلم در حق مردم است که به مدارس توجه کنیم و باقی امور به حال خود باقی بماند. سرپرست آموزش و پرورش در حال حاضر بلا تکلیف است و فکر نمی کنم در کل ایران وضعیت اینطور باشد.

آقای کشاورز شورای خره کمبود فضای بهداشتی به ویژه در روستای خره و بی نظمی سرویس مدارس را از مشکلات روستای خود عنوان کرد.

آقای مالکی شورای روستای سواحل از حضور نیافتن کل اعضای شورای بخش گلایه داشت . او گفت اتحاد منطقه در رابطه با مشکلات آموزش و پرورش و دیگر مسائل لازمه ی کار ماست. ضروری است در رابطه با خروجی موجود در کمیته های شورای بخش اطلاع رسانی شود . مالکی واریز نکردن اعتبارات به صورت ماهانه برای دهیاری ها مانند شهرداری ها را غیر قابل توجیه خواند.

 

آقای قاسم نژاد شورای روستای سواحل گفت ما نمی توانیم در حال حاضر با دیگر شهرستان ها رقابت کنیم چراکه از نظر معلم و آموزش و پرورش بسیار ضعیف هستیم. کمبود دبیر بزرگترین معضل موجود در منطقه است. مشکلات مدرسه شهدای نفت فعلا بسیار است ولی اگر به آن توجه شود.

آقای سپهریان شورای سهمو شمالی نیز گفت اینکه بخواهیم کل سال را بی توجه باشیم و بعدا از مدارس رتبه های خوب در کنکور انتظار داشته باشیم منطقی نیست. به مشکل کود مرغ نیز اشاره کرد.

آقای صالح روستا شورای اسلامی کنارخیمه سخنران بعدی بود. از تعلل در معرفی رئیس اداره آموزش و پرورش انتقاد کرد.

آقای زارعی شورای روستای مروع که خود یک فرهنگی است گفت : از مسئولین انتظار داریم مانند بخشهای دیگر چشم اندازی حد اقل ۵ ساله داشته باشیم تا مشکلاتی چون کلاس ششم و مشکلات از این قبیل نداشته و در دور مدت موفق باشیم. راه اندازی مدرسه نمونه و فنی حرفه ای در بخش و شهرستان را لازم دانست .

آقای صیادی شورای روستای هاله گفت : ما افتخار می کنیم که به مدارس کمک کنیم اما نه تا این حدی که هر لحظه نام دهیار بر زبان نیروهای آموزش و پرورش است. مگر آموزش و پرورش سرانه ندارد ؟

آقای ناصر بوهندی شورای روستای زبار از اهالی بندو به خاطر پذیرایی تشکر کرد.

آقای بوهندی به ساختمان دبیرستان دخترانه و پسرانه روستای زبار اشاره کرد توجه به مدارس و بی توجهی به دانشگاه ها را غیر موجه خواند. به خاطر اینکه میوه ی نیروهای تحصیل کرده در دانشگاه چیده خواهد شد.

آقای بوهندی توجه به اشتغال در منطقه را امری ضروری خواند . او گفت : در حال حاضر ۶۰ نفر از مدارک بالای رشته های تجربی و ریاضی برای نام نویسی در شرکت ها از عنوان دیپلم ریاضی استفاده میکنند ! چرا که به هر دری می زنند به در بسته می خورند ، امید است .

آقای ناصری شورای روستای هاله و عضو شورای بخش امیدوار شد برای کمک به قبول شدگان دانشگاه های دولتی بلیطی تهیه شود . این مورد کمک شایانی به قبول شدگان خواهد کرد.

آقای بوهندی کمالی که با تاخیر آمده بود آخرین سخنران جلسه بود .

آقای حمدی رئیس شورای بخش در آخر در پاسخ به سوالات شوراها گفت : در مدارسی که تا امروز مشکلات بهداشتی در مدارس دارند یا مشکلات کوچک دامنگیرشان است از ضعف مدیریت آن مدارس است و انتظار اینکه شوراها همیشه ورود کنند .

 

نکات قابل توجه غیبت شورای روستاهای خیارو و صفیه و همچنین قطع شدن برق در اواخر جلسه بود.

 

 

نظرات (1)

  • علي حسن

    |

    باسلام وعرض خسته نباشيد ممنونم انعكاس خبري
    خوشحالم كه اينگونه خبرها از جلسات شورا ها وشوراي بخش مي بينم ومطمن ام اگر اين جلسات به مراتب تكرار شود . در پيشرفت منطقه تاثير بسزايي دارد.
    اولا انعكاس يك خبر از مسئول وشورا ويا هر مسئول دولتي يك پوند مثبت در راستاي حل آن خواهد بود چرا كه رسانه اي امروزي بيشتر از قبل گسترش پيدا كرده و تمامي اورگانهايي دولتي دسترسي به انترنت دارند.

    دوما :
    مشكلات تا يك زماني قابل بيان هستند وقدم دومي در حل آن بايد قدم برداشته شود.مشكلاتي كه من در اين جلسه عنوان شده من از كوچكي زمزمه گوشم بوده وهست.چرا اينگونه بايد باشد.
    خوشبختانه وضعيت اقتصادي مردم وبودجه شوراها ودهيار بهتر شده.كه ميتوان هر روستا يك زير ساخت آموزشي خوب براي مداس داشته باشد.واين كاملا قابل حل مي باشد.امروزه خيلي كم هزينه ها صرف مسائل فرهنگي وتعليمي وآموزشي مي شود.وبيشتر روبه عمراني وآسفالت وووووكه هزينه هاي هنگفت دارد.خرج مي شود.

    سوما:يك شورا بايد يك مدير خوب ومدبر باشد البته جسارت نشود ولي گزراندن دورهاي :مديريت راهبردي-فرايندها-پيگيري-براي شوراها يك امر ضروريست تا در حل مشكلات مسير كوتاهتري وزمان كمتر صرف شود.
    با آرزوي موفقيت وپيشرفت منطقه
    تندرست باشيد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.