باران درد است برای دانش آموز عسلویه

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 178 نظرات 2

فصل زمستان با کوله باری از سرما و باران از راه می رسد. باران های پاییزی تقویم و زمستان ما جنوبی ها شروع شده است. انگار امسال فصل پر بارانی خواهیم داشت. هفته ای چند بار باران زمین را ، سقف خانه های کاه گلی را و گنجشک های روی درختان را نوازش میدهد.

در همین لحظات که دستانم روی دکمه های کیبورد بازی میکنند باران در حال باریدن است.. ولی

ولی کسانی هستند از این بارش روح افزا و دلنشین خوشحال نیستند..! انها مشقت راه را و سرمای سوزان را همیشه به جان خریده و میخرند..

دانش آموزان هستند! کسانی که آسمانشان با پیدا شدن تکه ابری در آسمان زمین ، ابری میشود. پر از سیاهی ، پرهیاهو و پر از صدای قلبهای نا آرام مادری کنج اتاق وقت خدا حافظی آینده سازی که چشم امید مملکت به اوست.

اینجا و در جنوب و در عسلویه سالهاست این سکانس ادامه دارد. محرومیتی که بعض ها را در گلو جمع کرده است.. کسی از حال مردم اینجا خبر ندارد.. با لرزشی همه دوربین به دست مسئولین را قهرمان حوادث غیر مترقبه میکنند.. خبرهای زلزله به ایرنا و فارس میرسد. همین یک هفته پیش ، خروجی فارس!

اینجا زمین به آسمان رسیده است. اینجا آسمان هم به زمین رسیده است. رنگش مخلوطی از آبرنگ های نقاشی های کودکان است. کودکی نابلد رنگی سیاه به کاغذ نقاشی اش زده..

درد این دانش آموزان درد خواهد ماند تا وقتی که هیچ مسئولی به درد انها گوش ندهد. دردش را درد آنها و درد آنها را درد خود نداند. هوای گاو و گرگ و میشی که هم قسم شده اند نوجوان ما سر کلاس درس به چتر شکسته اش فکر کند تا به درس امروز معلم! 

باران همچنان میبارد!

و این یک درد است!

(در عسلویه که قطب اقتصادی ایران است ، ۲۱ روستا و دو شهر هستند که دور از هم قرار دارند و دانش آموزان برای رفتن به مدارس باید از روستای خود به شهری دیگر بروند.. با وجود درآمد کشور از گاز این منطقه ، هنوز دانش آموز اینجا از نبود امکانات رنج میبرند)

برچسب‌ها: عسلویه, سرویس, دانش آموز, مدرسه, باران

بازتاب از سایت

نظرات (2)

  • صبا

    |

    سلام
    کسی خود را شرمنده مردم عسلویه نمی داند .اصلاً مگر کسی آنان را می بیند؟
    آنان وقتی بر صندلی هواپیما لم می دهند فقط تاسیسات را می بینند آن هم برای خود .

    پاسخ

  • محمدی

    |

    سلام مجمع دانش اموزی عسلویه در این خصوص در روزهای اتی نشستی با اقای اخوندی مدیرت بحران منطقه ویژه خواهد داشت انشالله که مثمر ثمر باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.