اولین طلوع بعد از شهرستان شدن عسلویه..

Bando . نوشته شده در دسته‌بندی نشده 143 نظرات 3

طلوع طلایی خورشید از پشت کوههای زاگرس به پشت بام مردم عسلویه.. یک روز تازه ای بود. خروسهای محل نغمه هاشان صدای شادی بی حد و حصر بود. مردم جور دیگری به محل کار خود میرفتند.. بقال سر کوچه رادیو یش را با حس و حال دیگری روشن میکرد..

دنیا جوری دیگر شده بود.. آفتاب نورش را روی سطح خلیج نایبند می انداخت.. عسلویه شهرستان شده بود !

خبری که دلهای مردم عسلویه را شادمان کرد. اتفاقی که استان بوشهر را بیش تر مطرح و برای تنظیم بودجه سر میز مدیران تحمیل میکرد. اینجا مهد گاز جهان است.

حالا بوشهر ۱۰ شهرستان دارد. ۱۰ فرماندار و ۱۰ دانشگاه خلیج فارس و ۱۰ پارک فناوری .. اینها همه به نفع بوشهری ها خواهد بود. چیزی که مارا بیشتر در صحنه ی کشور خواهد گذاشت.

و اینکه جدا شدن عسلویه از کنگان بدین معنی نیست که مردم دو شهرستان با همه ی آداب و رسوم و فرهنگ و زبان، دیگر باهم ارتباط و مراوداتی نخواهند داشت.. و این چیزیست که بعضی از مردم به زبان می آورند! ما با شهرستان کنگان اشتراکات بسیاری داریم که تقسیمات کشوری نمی تواند باعث کم رنگ شدن آن شود.. و حتما قضایایی دو شهرستان را بیش از پیش سر یک میز خواهد نشاند.

امروز اما شهرستان عسلویه یک فرماندار خواهد داشت. و بخش چاه مبارکی که یک بخشدار همانند عسلویه ی چند روز پیش را صاحب میشود. و حتما و اکیدا گزینه های حساس این دو را یک بومی خواهد گرفت چرا که مردم ما بیش تر همدیگر را می فهند و توانایی های جوانان تحصیل کرده و شورای های منطقه را نباید دست کم گرفت.. 

خیابان های غبار گرفته جان میگیرند. چیزی که سالهاست مردم شهرستان عسلویه از آن رنج میبرند.

لیگ شهرستان عسلویه خیلی متفاوت تر از دوره های قبل خواهد بود. ظهور تیمهای ناشناخته و صعود جوانان جویای نام که میدانی را برای مطرح کردن خود یافته اند. بازیکنان مستعدی در شهرستان وجود دارند که حتما از آن ها خواهید شنید.

ادارات دیگر باید از نو ساخته شوند. ساختمانی نو و روحی نو در آن دمیده شود. ما در شهرستان خودمان در هیچ جای آن کمترین احساس غریبی را نخواهیم داشت. اداراتی مانند بنیاد مسکن و ادارات ثبت اسناد و تامین اجتماعی یکی از بیش ترین نیازهای مردم بوده که در عسلویه مستقر خواهند شد.

بیمارستان عسلویه به زودی ساخته خواهد شد. دیگر وقت ان رسیده است که مردم شهرستان عسلویه صاحب یک بیمارستان شوند.. چون روا نیست با کمترین نیاز به بیمارستانهای شهرستانهای دیگر دست نیاز دراز کنیم. حق مسلم مردم است که همین امسال این دو بیمارستان را مجهز ببینند(بنا به گفته های فرماندار سابق عسلویه “بیمارستان عسلویه تا پایان سال ۱۳۹۱ تکمیل و مجهز خواهد بود.) و این چیزیست که از مسئولین تازه نفس شهرستان انتظار میرود.

کتابخانه های عمومی تکمیل خواهند شد. چیزی که دغدغه ی جوانان شهرستان است. 

با شرکت های موجود در منطقه به عنوان یک شهرستان موثر در سطح کشور ارتباط خوب و تنگاتنگی خواهیم داشت. بلاشک آنها هم باید تعامل خوبی با ادارات موجود داشته باشند.

+ مردم ما آنقدر بیدار هستند که تجزیه ی شهرستان عسلویه از استان و الصاق آن به استان های دیگر را نپذیرند.

برچسب‌ها: شهرستان, عسلویه, فرمانداری, بخش, چاه مبارک

بازتاب از سایت

نظرات (3)

  • اندیشه ورز برنا

    |

    با سلام
    سپاس از قلم زیبا و توانای شما
    به حق که حق مطلب را ادا کرده اید.

    پاسخ

  • از عسلویه

    |

    شهرستانی زیبا خواهیم ساخت
    شهرستانی الگو برای همه کشور خواهیم ساخت
    رنگ محرومیت را از شهرستانمان خواهیم زدود.


    ان شا الله

    پاسخ

  • التمیمی

    |

    با سلام
    شهرستان شدن عسلویه رو از صمیم قلب تبریک میگم ان شا الله قدم خیری باشد برای آبادانی شهرستان خودمان
    و جوابی برای آنهایی که ساز غم از دست دادن عسلویه و الصاق اون به فارس رو میزنن عرض کنم که مردم عسلویه چنین اجازه ای به مسئولین نخواهند داد و این حق مسلم مردم است که سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند.
    تشکر از وبلاگ نویسان شهرستان عسلویه.
    تشکر از سایت عسلویه نیوز که مقاله ای هم در این رابطه نوشته است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.