آیا مشکلات دار القرآن حل می شوند ؟

آیا مشکلات دار القرآن حل می شوند ؟

Bando . نوشته شده در خبر 566 بدون نظر

مسلمانان به آخرین دین و به آخرین کتاب آسمانی ایمان دارند. این کتاب مقدس ترین کتاب آنها و آیات آن قانونی برای جامعه و دستورات آن برنامه ی برای خوشبختی آنهاست و با تدبر در قران در جنگ های سختی در برابر کفار و مشرکین پیروز شده اند. این کتاب ریز ترین جزئیات زندگی یک انسان را در خود دارد و برای هر مشکلی که تصورش را می کنید راه حل دارد و راهگشای هر قفلی در این دنیای پیچیده است.

با اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال از نزول آن می گذرد اما بسیاری از معجزات این کتاب آسمانی در سالهای اخیر پزشکان و جامعه ی علمی بشری را شگفت زده کرده است! از سنتهای آشامیدن آب در حالت نشسته که پیامبر به آن توصیه کرده است گرفته تا بالاترین بخشهای حکومت که عدل و مساوات است شاهدی بر حقانیت این کتاب می باشد .

ما رهروان راه قران و پیامبر معتقدیم آیات این کتاب مقدس تا روز قیامت در سینه ها و کتاب ها محفوظ خواهد ماند. Ra bracket.png إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ Aya-9.png La bracket.png

الحمدلله در منطقه ی ما به قران و مکتبخانه های قرانی توجه ویژه ای میشود . در ماه رمضان مسابقات قرانی برگزار می شود و اغلب بزرگان قوم آیات قران را برای شفای مریض تلاوت می کنند. اینگونه زندگی مردم منطقه با قران گره خورده است.

اما این بخش همانطور که عصرها و دنیا در حال تغییر است ، باید به شکلی تغییر کند تا بتواند خواسته های همه ی جامعه (بله همه ی جامعه!) را برطرف نماید . سحر و طلسم ها را ، اعتقادات نادرست را ، افسردگی و بیماری های روحی را و مشکلات عدیده ی این مردم در حال پیشرفت را حل و فصل کند.

توجه ویژه به این بخش یعنی برطرف کردن مشکلات دار القران ، طلاب و معلمین و مدرسین است. متاسفانه آنطور که مشاهده می شود کمتر توجهی که به آن می شود این بخش است! برای پروژه های عمرانی میلیون ها هزینه می شود ولی برای  قلب و ذهن او که آرامی آن سعادت است هزینه ی ناچیزی تخصص داده می شود . این هزینه کفاف کودکی ۹ ساله با توقعات کم را برآورده نمی کند چه برسد اگر معلم دار القران یک جوان متاهل و دارای فرزند باشد.

جلسه ی روز گذشته در مسجد ابوبکر الصدیق رضی الله عنه حول این محور منعقد شده بود . حضور دهیار و شورای محترم انتظارها برای حل مشکلات مدرسین و طلاب را بالا می برد و امیدواری را در ما زنده می کند که روزی دل مشغولی های این بخش دیگر وجود نداشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

روستای بندو در جنوب کشور و در استان بوشهر و هم مرز با استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت این روستا بیش از 700 نفر می باشد که همه ی ساکنین آن به زبان عربی صحبت می کنند.
این سایت برای معرفی داشته های روستا و شهرستان عسلویه ، انتشار اخبار و فعالیت های جوانان این منطقه راه اندازی شده است.
از افتخارات سایت به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی جوان ایرانی می توان اشاره کرد.